• Hvad skal jeg vide om stafetpladsen og teltplacering?

    Du kan her se en oversigt over stafetpladsen. Bemærk at den er for 2016. Vi lægger en ny plan op nogle uger før stafetten i maj 2017.

    Husk at I kan komme med jeres ting og stille op allerede fra fredag kl. 15. I må køre med bil ind på pladsen indtil lørdag kl. 9.30. Har I spørgsmål til planen, så skriv til vores holdansvarlig Kirsten N. Hansen: kirsten.norden.hansen@bbsyd.dk

  • Kan man købe mad og drikke?

    Madtilbud 2017  
    Igen i år har vi samlet rigtig mange frivillige, som dagen igennem knokler for at frembringe friske, lækre og sunde måltider til jer. Der er mulighed for at bestille mad her på siden - husk dog, at sidste frist for bestilling er d. 12. maj 2017.

    Langt de fleste af vores råvarer er sponsoreret, så næsten alt hvad du betaler for dine måltider på pladsen går direkte til Stafet for Livet; det gode formål vi alle samarbejder om.

    I år tilbyder vi en ”Stafet-pakke” som indeholder én sandwich til frokost.

    Aftensmaden er igen buffet hvor det friskstegte kød suppleres af to lækre måltidssalater, urtestegte kartofler og en kold sauce.

    Til natmad er der suppe med brød, som udleveres i madteltet – så er du klar til nattens strabadser.

    Morgenen startes med en morgenpose, som indeholder rundstykke, pålæg og ost, smør og marmelade, et stykke frugt, juice samt kaffe eller te. Morgenmaden kan du spise i vores telt Mad-Oasen. Den er også nem at tage med ned i dit telt / campingvogn.

    Ud over dette har vi i år udvidet madtilbuddet på pladsen, så ud over grillpølser, kan du i løbet af dagen købe chili con carne, som laves både med kød og i en vegetarisk udgave.

    Vi tilbyder også en lækker kamstegsburger samt frisk lavede wraps med kylling.

    I Mad-Oasen vil der mellem kl. 14.00 og 16.00 være mulighed for at få tanket energidepoterne op ved at komme forbi det kæmpe kagebord og købe kage med kaffe, te eller saftevand. Vores ambition er i 2017 at skabe Stafet for Livets største kagebord.

    Sidste år kom mere en 90 frivillige forbi med de lækreste kager, og det håber vi kan blive til endnu flere i år, så du har mulighed for at smage – som mere end 800 gjorde sidste år!

    Priser:
    Sandwich kr. 40,-
    Aftens buffet kr. 90,-
    Natmad kr. 20,-
    Morgenmadspose kr. 30,-
    Stafet-pakken (ovenstående) kr. 150,-
    Stafet-pakken u/10 år kr. 100,-
    Kagebuffet m. kaffe, te eller saftevand kr. 25,-
    Pølser, fra kr. 20,-
    Wrap med kylling kr. 40,-
    Chili con/sin Carne kr. 60,-
    Kamstegsburger kr. 60,-

  • Hvordan bestiller jeg maden?
    Du kan bestille mad her på siden.

    HUSK: sidste frist for onlinebestilling af mad er d.12. maj 2017. 

    OBS!
    Der sælges kun 500 Stafet-pakker (mad til hele døgnet).
    Mad-Mekka på pladsen vil være åben fra kl. 12.00 - her kan du købe enkelte måltider.

    Husk at du støtter Kræftens Bekæmpelse, når du køber din mad på pladsen. Langt de fleste råvarer er hentet som sponsorater, og pengene fra dine mad-køb går til Stafet for Livet - Esbjerg.
  • Hvad koster det at deltage i Stafet For Livet?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er meget  velkomne på pladsen.

     

  • Hvad er værd at vide om stafetten?

    I vedhæftede kan du få svar på mange af de ting, der er værd at vide om stafetten 2016. 

    Vi opdaterer punktet snarest muligt, så du kan finde info om stafetten for 2017.

  • Hvordan markedsfører du Stafet For Livet?
    I vedhæftede folder kan du læse om alt, hvad der er værd at vide, for at du kan tage stilling til, om du vil deltage i Stafetten.
    Du kan også bestille folderen på tryk, hvis du kontakter os.
  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at tænde lys for personer, der kæmper mod kræft. Eller for personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til selve stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op til lysceremonien. Du skal blot købe lyset senest kl. 18 fredag før stafetten starter om lørdagen.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se  tidspunktet for lysceremonien i programmet

    Du kan læse mere om lys og lysceremoni på plakaten. 

  • Hvordan laver jeg rundedonationer?
    En vigtig indtægtskilde for Stafetten er de rundedonationer, som holdene sørger for. Du laver en rundedonation, når du har indgået en aftale med en virksomhed om at sponsorere holdet med et bestemt beløb pr. runde. I gennemsnit tilbagelægger et hold ca 700-1.000 runder på et døgn. Det er selvfølgelig meget forskelligt, da det afhænger af, hvor stort holdet er. Vi er meget taknemmelige for både store  og små rundedonationer. Hvis virksomheden hellere vil donere et fast beløb i stedet for, kan dette også lade sig gøre. Den aftale du indgår med en virksomhed, skal formaliseres ved at udfylde vedhæftede skema. Dit hold må meget gerne have mange rundesponsorer.


  • Hvilken underholdning er der?

    Der er masser af underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Det er en god blanding af musik og forskellige aktiviteter. Du kan se det fulde program for 2016 her

    Nogle uger før stafetten 2017 lægger vi et nyt program op.

  • Hvordan bliver jeg sponsor for Stafet For Livet
    Det er muligt at sponsorere stafetten på flere måder. Du kan kontakte vores sponsoransvarlig Dorthe Kisum på tlf. 4096 9999 eller på mail: dorthe.kisum@gmail.com. 


  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Holdet skal dog have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. Kontakt os for mere information.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her


  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at det i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke er tilladt, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan have et sted at opholde og hygge jer, når I ikke er på banen. Det er en god ide at medbringe stole og borde. Det er festligt, hvis I pynter teltet. Det kan være med noget, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.  Kun fantasien sætter grænser.

    Der vil være et specielt område til campingvogne, og der vil være et område, hvor man kan sætte telte op, hvis man ønsker at overnatte i et lidt roligere område.

    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig velkomne. Men  - røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Du kan læse mere om det at deltage som Figther i vedhæftede. Bemærk at folderen er for 2016. Vi opdaterer snarest med en ny folder for 2017.

    Herudover kan du læse mere generelt på hjemmeside om at være Fighter og tilmelde dig her

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts. De er på den måde det hångribelige bevis på, at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning, som du kan læse om i det næste punkt.

     

  • Er der et særligt program for Fightere?
    Ja, som Fighter deltager du som æresgæst, og derfor er der også lavet et særligt program, der kun gælder for Fighterne og deres pårørende. Se vedhæftede. Bemærk at programmet er for 2016. Vi lægger et program op for 2017 nogle uger før stafetten.
  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.

  • Hvor lang er banen?

    Der er en kort bane på 400 meter og en længere bane på 2000 meter. Om natten er der kun åbent på 400 meter banen, da denne bane er belyst hele natten. Dog arbejder vi på også at få lys på den lange bane i 2017. Nærmere info når vi har en afklaring.

    Så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. 

    Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen. Man kan mærke fællesskabet og sammenholdet med de øvrige deltagere.

    Den lange bane lukker klokken 23.00 når der skal være lysceremonien, og åbner igen tidligt søndag morgen. Under lysceremonien er stafetten lukket.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn. For at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten - eller når solen står op.

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere om program m.m. under de forskellige punkter på hjemmesiden

     

  • Er du holdkaptajn?
    Her vil vi informere om de ting, vi anbefaler at du som holdkaptajn sætter dig ind i. Vi laver en lille folder, med praktisk info, som du kan printe ud og give dine holddeltagere,

    Vi holder møde den 28/2 2017 for erfarne holkaptajner. Her vil der blive god mulighed for at udveksle erfaringer.
     
    Vi holder møde den 22/3 og den 25/4 2017 for alle interesserede holdkaptajner,

    Møderne afholdes hos Vindrosen, Exnersgade 4, og foregår kl 19.30.
    Vi giver en kop kaffe, te eller saft, og et stykke frugt.

    Der sendes invitation til alle holdkaptajner.

    Vel mødt, vi glæder os til at se jer!