• Hvad skal jeg vide om stafetpladsen og teltplacering?


    Her er dette års baneplan 2018.


    Bemærk, at nogle af teltnumrene har skiftet plads i forhold til 2017, så se godt efter før I kontakter Søren Andersen for at bestille plads.


    Hold fra 2017 kan, når de har tilmeldt deres hold, genbestille plads i januar.


    Fra 1. februar kan alle tilmeldte bestille blandt resterende pladser (først til mølle)


    Søren kontaktes på: snd@niras.dk


  • Hvordan bestiller jeg maden?

    Ønsker du at forudbestille mad til stafetten, kan det gøres her på hjemmesiden. Tryk her, for at komme direkte til bestillingssiden.



    Øvrige mad og drikke der sælges på pladsen, kan ikke forudbestilles.


  • Kan man købe mad og drikke?

    Ja - der er et fint udvalg af mad og drikke på pladsen:


    Du kan forudbestille mad til hele døgnet - enten som en "Stafetpakke" med flg. indhold:

    Sandwich til frokost

    Helstegt pattegris og buffet til aftensmad

    Suppe til natmad

    Morgenpose til søndag morgen


    Alle dele kan også forudbestilles enkeltvis.



    Hos Frøken Fryd i den fine retrovogn kan du mellem kl. 11.00 og 22.00 købe følgende:

    Kaffe

    Vand

    Varm kakao

    Candyfloss

    Donuts

    Italiensk is


    David Apel kommer med sin foodtruck mellem kl. 11.00 og 22.00, hvor han sælger:

    Chili con carne

    Tikka Masala

    Burger i grovbolle

    Boller i karry

    Fanøsalat


    Derudover sælges der pølser, brød, sodavand, kaffe og the på pladsen.


  • Hvad koster det at deltage i Stafet For Livet?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er meget  velkomne på pladsen.

     

  • Hvad er værd at vide om stafetten?

    Se vores infofolder for 2018 her.

  • Kan man deltage i stafetten selvom man ikke har et hold?

    Nogle hold har valgt at åbne deres hold for alle.

    Hvis du ikke har en tilknytning til et hold, men ønsker at deltage i stafetten. Så er der flere hold som har åbnet teltet for nye bekendtskaber.


    Følgende hold er åbne for alle:


    Skridt for livet


    Team Jens


    Team Vestfrost


    Troldehulen


    Vores hold


    We care4all


    Det faglige hus

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at tænde lys for personer, der kæmper mod kræft. Eller for personer, som har tabt kampen.


    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til selve stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op til lysceremonien lørdag aften. Du skal blot købe lyset senest kl. 18 fredag før stafetten starter om lørdagen.


    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter.

    Tidspunktet for lysceremonien fremgår i programmet.


    Du kan læse mere om lys og lysceremoni på plakaten. 

  • Hvordan laver jeg rundedonationer?

    En vigtig indtægtskilde for Stafetten er de rundedonationer, som holdene sørger for.

    Du laver en rundedonation, når du har indgået en aftale med en virksomhed om at sponsorere holdet med et bestemt beløb pr. runde.


    I gennemsnit tilbagelægger et hold ca 700-1.000 runder på et døgn. Det er selvfølgelig meget forskelligt, da det afhænger af, hvor stort holdet er.


    Vi er meget taknemmelige for både store og små rundedonationer. Hvis virksomheden hellere vil donere et fast beløb i stedet for, kan dette også lade sig gøre.

    Den aftale du indgår med en virksomhed, skal formaliseres ved at udfylde vedhæftede skema.


    Dit hold må meget gerne have mange rundesponsorer.

  • Hvilken underholdning er der?

    Der er masser af underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Det er en god blanding af musik og forskellige aktiviteter. 




  • Hvordan bliver jeg sponsor for Stafet For Livet

    Det er muligt at sponsorere stafetten på flere måder. Du kan kontakte vores sponsoransvarlig Dorthe Kisum på Tlf.: 40 96 99 99 eller mail dorthe.kisum@gmail.com



  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. 

    Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Holdet skal dog have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.


    Den typiske størrelse hold er 10-20 personer.

    Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.


    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. (Se mere under fanen "Kan man deltage i stafetten, selvom man ikke har et hold")


    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at det i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke er tilladt, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan have et sted at opholde og hygge jer, når I ikke er på banen.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Det er festligt, hvis I pynter teltet. Det kan være med noget, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet. Kun fantasien sætter grænser.


    Der vil være et specielt område til campingvogne, og der vil være et område, hvor man kan sætte telte op, hvis man ønsker at overnatte i et lidt roligere område.

    Ønsker du en plads til campingvognen, bedes holdkaptajnen kontakte Kirsten.


    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

    Rygere er selvfølgelig velkomne.


    Men - røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.


    Du kan læse mere på hjemmesiden om at være Fighter og tilmelde dig her

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts. De er på den måde det hångribelige bevis på, at kampen mod kræft nytter.

    Efter Fighterrunden er der frokost for Fighterne i Fighterteltet - og der er et program med underholdning i form af et oplæg og musik.

    Vi slutter af med kaffe og kage.


    Det er muligt at tage en pårørende med fra morgenstunden - tilmelding sker ved at sende en mail til helle(snabel-a)staal-dinesen.dk - så sørger vi for forplejningen.


     

  • Er der et særligt program for Fightere?

    Ja, som Fighter deltager du som æresgæst.


    Fighterne mødes i fighterteltet til fælles morgenmad inden fighterrunden.


    Det endelige program er lige på trapperne og det vil blive vedhæftet når det er færdiglavet.


    Midlertidigt program for 2018 er vedhæftet.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke.


    Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.

    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:


    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...


    Læs mere i manualen her.

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere om program m.m. under de forskellige punkter på hjemmesiden

     

  • Hvor lang er ruten?

    Der er en kort rute på 400 meter og en længere bane på 2000 meter. Lige som sidste år, er både den korte og lange rute åbent hele døgnet. (Den korte rute er fuldt oplyst hele døgnet. Den lange rute vil være oplyst med knæklys om natten)


    Så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. 

    Uanset om man er ude på den korte eller lange rute, vil man altid kunne føle og mærke fællesskabet og sammenholdet med de øvrige deltagere.


    For at skabe mere aktivitet på den lange rute, bliver der sat ekstra scene op til underholdning her.


    Under lyscermonien er staffetten lukket.




  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn.

    For at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.


    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten - eller når solen står op.

  • Er du holdkaptajn?
    Her vil vi informere om de ting, vi anbefaler at du som holdkaptajn sætter dig ind i. Vi laver en lille folder, med praktisk info, som du kan printe ud og give dine holddeltagere,

    Vi holder møde den 5/2 2018 for erfarne holkaptajner. Her vil der blive god mulighed for at udveksle erfaringer.
     
    Vi holder møde den 5/3 og den 9/4 2018 for alle interesserede holdkaptajner,

    Møderne afholdes hos Vindrosen, Exnersgade 4, og foregår kl 19.30.
    Vi giver en kop kaffe, te eller saft, og et stykke frugt.

    Der sendes invitation til alle holdkaptajner.

    Vel mødt, vi glæder os til at se jer!