• Hvad skal jeg vide om stafetpladsen og teltplacering?


    Oversigt over pladsen med bl.a. holdenes placering



  • Hvordan bestiller jeg maden?

    Oplysning om madbestilling er sendt til deltagerne.



  • Kan man købe mad og drikke?

    Ja, man kan købe grillpølser om lørdagen og div. drikkevarer.

    Desuden kan man deltage ved kaffebordet lørdag og købe suppe lørdag aften efter lysceremonien.




  • Hvad koster det at deltage i Stafet For Livet?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet.

    For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold.

    Du kan tilmelde dig et hold her,


    Det er gratis at deltage som Fighter her.


  • Hvad er værd at vide om stafetten?

    Stafet For Livet er et døgn, hvor vi sætter fokus på kræftsagen, kæmper sammen og fejrer livet.

    Det er en anledning til at mindes dem, vi har mistet, og give håb til dem, der kæmper. 

    Stafet For Livet er fællesskab, oplysning og indsamling - for kampen mod kræft. 


    Stafetten sættes i gang efter velkomsttalen.

    Den startes ved at fighterne sammen går den første runde, fighterrunden.

    Herefter holdes stafetten i gang ved at hvert hold mindst har én mand på banen det næste døgn, kun afbrudt af lysceremonien lørdag aften.

    Ved stafettens afslutning samles alle til sidste runde, hvorefter stafetten rundes af med afslutningstale.





    Se vores infofolder for 2018 her.

  • Kan man deltage i stafetten selvom man ikke har et hold?


    Ja, hvis du ikke har en tilknytning til et hold, men ønsker at deltage i stafetten, kan du frit melde dig som deltager på "Det åbne hold for alle".

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 


    Lysceremonien afholdes sædvanligvis kl. 23.00,

    Der er en lystale og stemningfuld sang og musik. Foran scenen opstilles alle de lysposer, som er solgt på hjemmesiden og de, der er solgt og dekoreret på pladsen i løbet af lørdagen.


    Når du køber lys på hjemmesiden, kan du støtte en deltager eller et hold med deres indsamling til Kræftens Bekæmpelse. Du skal bare huske at krydse af og vælge i forbindelse med købet.


    Køb lyset i god tid, så vi kan nå at få din hilsen skrevet på posen til lysceremonien. Så snart du har købt lyset på hjemmesiden bliver din hilsen også vist der.


  • Hvordan laver jeg rundedonationer?

    En vigtig indtægtskilde for Stafetten er de rundedonationer, som holdene sørger for.

    Du laver en rundedonation, når du har indgået en aftale med en virksomhed om at sponsorere holdet med et bestemt beløb pr. runde.


    I gennemsnit tilbagelægger et hold ca 700-1.000 runder på et døgn. Det er selvfølgelig meget forskelligt, da det afhænger af, hvor stort holdet er.


    Vi er meget taknemmelige for både store og små rundedonationer. Hvis virksomheden hellere vil donere et fast beløb i stedet for, kan dette også lade sig gøre.

    Den aftale du indgår med en virksomhed, skal formaliseres ved at udfylde vedhæftede skema.


    Dit hold må meget gerne have mange rundesponsorer.

  • Hvilken underholdning er der?


    Læs mere under punktet: "Program"

  • Hvordan bliver jeg sponsor for Stafet For Livet

    Du kan være sponsor for stafetten på flere måder.

    Kontakt Margit Laursen, som er sponsoransvarlig for stafetten. Tlf.: 2211 2772 - mail : m-laursen@bbsyd.dk

    Sammen finder I så en løsning.

    Du kan også bare udfylde kontrakten, som du finder herunder, og så sende den til Margit.

    Kontrakt:

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. 

    Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.


  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Holdet skal dog have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.


    Den typiske størrelse hold er 10-20 personer.

    Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.


    I år skal vi huske, at er et hold større end 10, så skal det splittes op. Der kan enten laves flere små hold, eller man kan have forskellige ruter, som går ud fra den enkeltes hjemadresse (eller et andet selvvalgt sted).


    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. (Se mere under fanen "Kan man deltage i stafetten, selvom man ikke har et hold")


    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.


    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at det i følge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke er tilladt, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Ja, der vil være plads til små telte et stykke fra selve stafetpladsen, så der er lidt mere ro til at sove.

    Holdet har også mulighed for at medbringe en campingvogn, men der vil ikke være mulihged for tilslutning ef strøm.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

    Rygere er selvfølgelig velkomne.


    Men - røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.


    Du kan læse mere på hjemmesiden om at være Fighter og tilmelde dig her


    I 2020 måtte vi undvære den traditionelle fighterrunde,

    Vi kunne ikke mødes og hygge os sammen, men derfor blev dagen nu alligevel hyggelig - Sammen hver for sig. Vi skal alle passe på os selv og hinanden. 


    Vi håber meget på, at forholdene bliver sådan, at vi igen kan mødes i Veldtofte i maj 2021. - Nu må vi se.

    Folderen herunder er fra tidligere år, Vi håber, at vi kan få lov til igen at hygge os sammen.

  • Er der et særligt program for Fightere?

    Som Fighter deltager du som æresgæst.


    Som vi kender det fra tidligere, vil der være et stort fightertelt midt på pladsen.

    I teltet samles fighterne inden stafetten sættes i gang, og de mødes der igen efter fighterrunden, hvor der vil være frokost og underholdning (program kommer senere).

    Selve fighterarrangementet slutter til kaffetid.


    Vi håber du vil nyde dagen sammen med de øvrige fightere og måske er du også tilmeldt et hold, som du kan hygge dig med resten af døgnet. (Mange hold tager gerne mod nye deltagere, og du kan også altid tilslutte dig "Det åbne hold")


    Årets program er ikke helt på plads, men du kan se, hvordan programmet så ud i 2019.


    Programmet her er fra 2019 :

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke.


    Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.

    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere om program m.m. under de forskellige punkter på hjemmesiden

     

  • Hvor lang er ruten?

    En runde er 400 meter.


    Der vil også være en lang runde på 2000 meter, som så tæller som fem runder.





  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Ja.

    Stafet For Livet foregår normalt et døgn.

    For at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.


    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten - eller når solen står op.



  • Er du holdkaptajn?

    Vi vil rigtig gerne se dig til info/holdkaptajnsmøde


    Den 8. marts kl. 19.00

    Vindrosen, Exnersgade 4, Esbjerg