• Du kan bestille mad og drikke


    Forud bestil din mad til stafetten:  

    Vi har sammensat en menu som du har mulighed for at forudbestille til stafetten, dette for at undgå unødigt madspild og af hensyn til mad produktionen.

    Kræftens Bekæmpelse har udviklet et centralt online madbestillingsmodul til stafetforlivet.dk.

    Fremover kan I som deltagere i stafetterne forudbestille og betale for jeres mad inden stafetten .

    I kan bestille som enkeltpersoner og for en hel gruppe.  Madbestillingsmodulet findes under madbestilling i menuen til venstre.


    Vi laver sund, lækker mad til rimelige priser,som du kan købe og samtidig støtte stafetten. Du kan enten bestille enkelte måltider eller vælge fuld forplejning. Fuld forplejning består af frokost, aftensmad, natmad, morgenmad og fri vand samt kaffe/the. Der kan også bestilles enkelte måltider.

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du gratis tage telt eller campingvogn med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. 

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.


    Der skal sende en mail til vores tovholder for logistikgruppen, Henrik Fastergaard, henrik@fastergaard.dk med antallet af medbragte telte og campingvogne pr. hold. Dette når stafet datoen nærmer sig


    Ved ankomst vil I få anvist en lejrplads. Indkvartering kan ske fredag den 15. maj kl. 15:00 - 20:00. Lørdag den 16. maj kl. 08:00 - 10.30. Alle biler skal her være væk fra stafet pladsen.


    Parkering foregår på skiltede parkeringspladser.


    Det grønne område ryddes for telt/campingvogn m.m. søndag den 17. maj umiddelbart efter stafettens afslutning.

     

  • Lej en Skyboks
    En ”skyboks” er en teltsektion som er inddelt i rum (3x6 meter) incl.1 bord samt 2 bænke med plads til 12 personer. Teltet har tre sider og er åben i den ene enden. Medbringes selv ekstra stole er der plads til ca. 18 personer.  

    ”Skyboksen” bruges som opholdssted for holdet under stafetten, og er placeret sådan at man kan se/følge med i deltagerne på banen. Det er ikke tilladt at sove i skyboksen.  

    Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.  

    ”Skyboksen” kan lejes .og bestilles af Holdkaptajnen.  

     "Skyboksen" bestilles via madbestillings modulet til venstre i menuen.
  • Hvor lang er banen?

    Der vil være to baner til stafetten. En bane på 800 meter. og en længere tur på 2400 meter. 

    Banen på 800 meter er egnet for gangbesværet og kørestole.


    Man kan gå og løbe på begge ruter og evt. skifte lidt mellem ruterne. På den korte bane er man hele tiden en del af arrangementet, når man er på banen, og man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne i det ruten går forbi alle holdtelte og scenen. Den lange tur er en forlængelse af 800 meter-ruten. 


    I start/mål feltet vil der være et tællesystem sådan at hvert hold kan holde styr på hvor langt der er gået/løbet. Hvert hold har sin egen tæller markeret med holdnavn. Et ”klik” for hver omgang på 800 meter banen og tre ”klik” ved 2400 meter banen.


    Det er tilladt at medbringe hund men den skal være i snor.


    Evt. spørgsmål til vores tovholder for logistikgruppen Henrik Fastergaard, mail: henrik@fastergaard.dk

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer, en blanding at musik og aktiviteter.

    Vi  kan allerede nu love god underholdning og sjove aktiviteter for både store og små.
    Kig forbi på dagen - det er gratis at nyde vores underholdningsprogram.

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Du kan se programmet her.

  • Kan jeg købe mad under stafetten?
    Under hele Stafetten er det muligt at købe mad og drikke i opstillede boder. Vi sælger maden til rimelige priser, og ALT overskud går til Stafet For Livet.


  • Må der medbringes mad til stafetten?
    Du må gerne selv medbringe mad og drikkevare
  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien. Tænd et Lys

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her


    Evt. spørgsmål til vores tovholder for Holdgruppen Lotte Vejsgaard, lotvej@gmail.com, 40982594


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.


    Fighter arrangementet starter allerede kl 10.30 i år. Vi har flyttet tidspunktet for fighter arrangementet til Kl.10.30, hvor der serveres brunch i officermessen på kasernen. Fighter arrangementet slutter kl.12.00 hvor stafetten starter. Vi har gennemført denne ændring især af hensyn til et ønske fra flere fightere om at kunne tilbringe mere tid med egne hold efter stafetten er gået i gang.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her: