En dag, en nat, en fælles kamp

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg overnatte på pladsen?
    Kan jeg overnatte på pladsen?

    Holdet kan vælge at leje et telt der vil være sat op og tages ned og der kan tilvælges (mod merpris) borde og stole samt lys og varme. For yderliger info kan du kontakte os på logistikstafet@gmail.com.

    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

    I kan også selv tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    Der skal sendes en mail til vores tovholder for logistik logistikstafet@gmail.com med størrelsen på teltet pr. hold. 

    Der kan tilkøbes strøm hvis I medbringer jeres eget telt. Det koster 300 kr. og skal meddeles skriftligt til logistikstafet@gmail.com sammen med størrelse på telt og holdnavn. 

    Ved ankomst vil I få anvist jeres lejrplads. Alle biler skal her være væk fra stafet pladsen.

    Parkering foregår på Thy Hallens parkeringsplads.


    Det grønne område skal ryddes for telt m.m. søndag umiddelbart efter stafettens afslutning.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?
    Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?
    Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Hvor lang er banen?
    Hvor lang er banen?

    Der vil være to baner til stafetten. En bane på 400 meter. og en længere tur på 2000 meter. Banen på 400 meter er egnet for gangbesværet og kørestole.

    Man kan gå og løbe på begge ruter og evt. skifte lidt mellem ruterne. På den korte bane er man hele tiden en del af arrangementet, når man er på banen, og man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne i det ruten går forbi alle holdtelte og scenen.

    I start/mål feltet vil der være et tællesystem sådan at hvert hold kan holde styr på hvor langt der er gået/løbet. Hvert hold har sin egen tæller markeret med holdnavn. 1 ”klik” for hver omgang på 400 meter banen og 5 ”klik” ved 2000 meter banen.

  • Hvad betyder det at købe lys?
    Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

Odde Thisted Gymnasium
Thisted Handels- og Industriforening Thy Hallen
Kong Gulerod Reklamebureau ApS Rotary