• FOLDER - Stafet for Livet Odder 2017
    Folderen 2017 er med billeder taget under stafetten 2016.
    Og citater i folderen er fra deltageres svar i evauleringsundersøgelsen.
    Vi takker for alle svar og citater!
    Folderen er uddelt til husstande i hele kommunen og nabobyerne af frivillige hjælpere. Tak.


  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller under stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden nu, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og den bliver sat op til lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • 2 ruter til stafetten 2017 - en kort og en lang - ændring fra 2016
    Med baggrund i evalueringerne fra 2016-stafetten har vi lavet en kort og en lang rute til 2017 stafetten.
    Nærværet og sammenholdet opprioriteres.
    Husk 1 tryk ved omgangstællerne på kort rute og 2 tryk for lang rute!
    Alle uanset alder, helbred og form kan være med.
  • T-shirts til hold og deltagere kan købes hos SPORTIGAN Odder
    Køb T-shirts hos Sportigan og støt stafetten!
  • VI LYSER MERE OP til STAFETTEN 2017
    Vi har med tak kigget evalueringer fra 2016 stafetten igennem.

    Vi forsøger at forbedre lysforholdene rundt langs de 2 ruter i 2017. Særligt i de mørke timer.

    Der kommer flere lysende fakler rundt langs de mørke steder på de 2 ruter. Og vi vil igennem natten gå flere runder for at se faklerne ikke er gået ud på grund af blæst eller manglende lampeolie.

    Giv lyd, hvis I ser fakler der er gået ud. 


    Rutekort vedhæftet



  • MAD TIL HELE STAFETTENS DØGN - madbilletter kan købes i madteltet - så længe lager


    Hele pakken kan deles imellem flere deltagere på holdet!

    Vi får sponsoret stort set alle råvarer af leverandører. Derfor det meget billige tilbud! (alle kan være med)
    Sund og groft mad lavet af friske råvarer tilberedes af  madhold på Parkvejens Skole.

    Der udleveres madbilletter til hvert måltid til holdkaptajner efter indbetaling af beløb på konto 4183 0011336787. 
    I referencefeltet: Husk at skrive hvad beløbet dækker

    Alt overskud går til Kræftens Bekæmpelse.


    Se priser på vedhæftede


  • STAFETSANGEN ODDER
    Sangen synges til åbningen og før kunstauktionen.
    Så download den til din mobil - så har du den her.
  • STAFETPLADSEN 2017- SE TELTPLACERING OG AKTIVITETSTELTE HER
    Teltpladsen er nu  lavet færdig.
    Evt. ændringer bedes sendt til Ole Peter Andersen mail snas1805@gmail.com

    Det er gratis at få en teltplads, og der er i begrænset omfang mulighed for el til teltet.
    Ved mere end 10 overnattende i teltet kræver brandmyndigheden en brandalarm opsat. Vi har begrænset til udlåns. Først til mølle!




  • Kan jeg overnatte på pladsen? JA! og det er gratis!

    På baggrund af evalueringerne fra 2015 og 2016 samler vi alle telte, scene, madtelt. Det skal give endnu mere samvær, sammenhold, hygge og sjov!

    Hold kan opsætte et telt, så alle deltagere og venner kan overnatte på pladsen. Det er rart at have et telt med, så de deltagere og eller venner, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    ALLE TELTPLADSER MARKERES med HOLDNAVN. Husk evt. forlængerledning til el.


    OPSÆTNING AF TELTE KAN SKE FRA FREDAG MORGEN.

    Sidste nyt: Hvis mere end 10 personer samtidig overnatter i teltene  skal der iflg brandmyndigheden opsættes en brandalarm i teltet. Trygfonden har doneret 20 alarmer som kan lånes i oplysningsteltet.


    Inddeling af pladsen i 2016 kan ses vedhæftet
    Oversigtsplanen for 2017 er under udarbejdelse og bliver udsendt til alle holdkaptajner

     

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • PROGRAMMET for 2017 udarbejdes nu løbende - se PROGRAM på hjemmesiden

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og mange forskellige aktiviteter.

    PROGRAMMET opsættes  på 2 store skilte på stafetpladsen. Sponsor: Nonbye).
    KONFERENCIERs Finn Thranum og Henrik Morbjerg sørger for god annoncering af aktiviteter igennem stafetten.

    Download appen Stafet For Livet og følg udviklingen igennem døgnet. 

    Her er noget for alle både børn og voksne.


  • Skal vi også gå på banen om natten? JA DET ER EN OPLEVELSE OG STEMNINGSFULDT

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

    Der spilles tennis på tennisbanerne under stafetten, så hils igennem hele døgnet på dem.

    Der cykles på  spinningcykler døgnet igennem.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. Kontakt os for mere information.

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke.
    Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form.
    Flest deltagere går, men det er selvfølgelig også i orden at løbe. Den lange rute er tiltænkt løbere.
    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her: