• Kontakt

    Primære kontaktpersoner er:

    Koordinator

    Iram Saif isa@cancer.dk

    Hold

    Inge Hansen hansen.inge@gmail.com

    Sponsorer og fundraising

    Lene Johannesson Lene.Johannesson@gmail.com


  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der på et tidspunkt har fået en kræftdiagnose, kan deltage gratis som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det håndgribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Mad og drikke

    Forplejning og Stafet-caféen på Stafet for Livet 2023 10.-11. juni

     

    LØRDAG

     

    12.00 Frokost:

    1 stor sandwich fra Miss Bagel med pålæg og grønt kr. 25:

     Pålæg og tilberedning sponsoreres af Konventum

     

     Pastasalat kr. 25

    + kylling + kr. 5


     

    17.30 Aftensmad:

    1 grill-buffet kr. 60:

    2 stk. kød, salat, alm. kartoffelsalat, grøn kartoffelsalat, 1 brød

     

    vælg mellem:

    Grillpølser og frikadeller

     _____________________________________

     

    Chili Con Carne med brød kr.30

     

    Børnemenu:

    1 frikadelle, salat, kartoffelsalat, 1 brød kr. 25


    Natmad:

    Sandwich - Chili Con Carne med 1 brød kr. 30


    07.00 Søndag morgenmad:

    1 stk. morgenbrød m/smør + 1 stk. ost + marmelade  kr. 15

      

    I STAFET-CAFÉEN sælges desuden:

    Vand, juice, sodavand, øl, vin, alm. kaffe og the til rimelige priser ...

     

    Kage        10 kr.

     

     

    STAFET-CAFÉEN vil være åben hele døgnet for salg af mad og drikke

     

     

    Pandekagevogn (donerer 20%):

    Sælger madpandekager med skinke og ost, kylling, oksekød og

    Søde pandekager med sukker, chokolade eller frugt

    Samt Bubble tea + special kaffe

    Popcorn og slushice 


    STAFET-CAFÉEN vil være åben hele døgnet for salg af mad og drikke

     

    Der er derudover tradition for, at holdene også sælger ting og lækre sager.

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

    Har du ikke et hold, er du velkommen til at tilmelde dig stafettens eget hold "Vores hold"

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning , aktiviteter og taler i løbet af dagen.

    De enkelte hold har forskellige aktiviteter ligesom der vil være underholdning fra scenen.

    Du kan se programmet her .

    .

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af private og firmaer, som vil støtte stafetten. 

    Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

    Du kan også støtte stafetten ved at være aktiv som frivillig.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Kræft holder ingen pause ,derfor er det en 24 timers stafet med gå/løberute også om natten.

    Den eneste afbrydelse er i forbindelse med lysceremonien.

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Ja, det vil være muligt at overnatte på pladsen.

    Hvis du ikke er en del af et hold bedes du kontakte logistikgruppen fri-andu@cancer.dk for at aftale nærmere.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men ideen er at holdet har minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her.

    Har du ikke et hold, kan du tilmelde dig stafettens eget hold "Vores hold".


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft.

  • Hvor lang er banen?

    Banen, som man kan gå eller løbe på, er idrætsanlæggets åbne fodboldbaner, hvor de fleste aktiviteter vil foregå.

    Banerne er med andre ord en stabil plan bane på henholdsvis 400, 800 og 1.200 meter. Den lange rute går udenom stadion og går gennem lidt bevoksning og op og ned af bakker.


  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er selvfølgelig et røgfrit arrangement, det gælder også e-cigaretter.

    Rygere er velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke.

    Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil gå eller løbe, kommer i kørestol eller går med rolator.

    Det vigtigste er fællesskabet, og at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

    Der vil være markerede baner, så der både er plads til gående, løbende og kørestolsbrugere.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået/løbet på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan et hold nå langt.


    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet.

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold ifølge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed. Der vil være én tombola drevet af Stafet for Livet.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr. 

  • Hvordan bliver jeg frivillig?

    Hvis du vil være med til planlægningen eller praktisk frivillig ved afviklingen af Stafet for Livet Helsingør 2024 er du velkommen til at kontakte vores koordinator Iram Saif isa@cancer.dk, så vil hun formidle kontakt til den relevante tovholder.