Her har vi samlet de mest stillede spørgsmål om Stafet For Livet.
Stafetten i 2024 bliver en fysisk stafet lørdag den 15. juni kl. 11.00 til kl. 23.00 på Guldgrunden, som vi husker fra 2019, 2022 samt 2023 med musikalske indslag, fighterrunde, madtelt, holdtelte og fællesskab, lysceremoni og underholdning for børn og besøg af børnenes rekordbog og meget meget mere.
Det er gratis at komme på Stafetpladsen - så tag gerne familien, naoben med.
Hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Formand - Annette Steen Lynge, 61701714
Der vil være mulighed for at købe mad m.m. på stafetten i 2024. I vores eget madtelt kan du købe pølser og brød, helstegt pattegris, fadøl, saft og kaffe og kage m.v.
Salget foregår både på Guldgrunden under stafetten i vores eget madtalt, og optil stafetten ved nogle af vores samarbejdspartnere, som Den lille bager, Cafe Rindbæk - hold øje med Facebook opslag m.m.
For voksne over 18 år koster det kr. 150 at deltage på et hold.
For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold.
Du kan tilmelde dig et hold her.
Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet med frokost og hygge sammen med andre fightere.
Samt det er gratis at komme på Stafet pladsen i løbet af stafetten - Så tag gerne familien og naboen med.
Nej i 2024 slutter vores 12-timers stafet kl. 23.00 efter vores lysceremoni og vores fælles afslutningsrunde på stafetten
En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft, dem som vi har mistet og dem som har overlevet kræften.
Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten ved at købe en lyspose til kr. 50.
Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.
Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter.
Du kan se tidspunktet for lysceremonien i programmet.
Der vil være forskellige musikalske indslag fra vores dygtige musikere, gymnastikopvisning, ansigtsmaling, børnetelt, besøg af Børnenes Rekordbog, hoppeborg, salg af lysposer og meget mere i løbet af stafetten.
Nej. Vores 12 timers Stafet For Livet Hedensted foregår i tidsrummet kl. 11.00 til kl.23.00, og sluttes med en smuk og rørende lyscermoni.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i løbet af stafetten. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer.
Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet, samt stillet holdtelt op.
Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her
Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft.
I 2024 vil der være 1 til 2 planlagte ruter, som du kan benytte.
Stafetbanen/ruten er 300 meter.
De endelige ruter vil blive opdateret 1-2 måneder før lørdag den 15. juni 2024
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde, er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte op om stafetten.
Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Du kan læse mere om at støtte her.
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten.
Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne er stafettens æresgæster og går sammen den første runde på stafetbanen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og drikke og hyggeligt samvær med andre fightere.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.
Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form.
Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil gå eller løbe, stå på løbehjul eller gå med rolator.
Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem stafetten i fællesskab.
Om du deltager 1 time eller hele stafetten er helt op til dig selv.
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys og købe en lyspose
- og meget mere...
På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys og købe en lyspose
- og meget mere...
Som holdkaptajn vil du blive indkaldt til et informationsmøde i maj måned.
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen