• Kan man købe mad og drikke?

    Kan købes og betales her på hjemmesiden - klik på Madbestilling - (forudbestilling foretrækkes) eller købes på pladsen "så længe lager haves".


    Derudover kan der købes drikkevarer, pølser, kage, slush ice mv. på pladsen.

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.

    Hvis I vil være sikre på at kunne leje telt så skynd jer, der er rift om pladserne. Bestilles på hjemmesiden under madbestilling - eller via dette link https://www.stafetforlivet.dk/stafet/skive/madbestilling

    Er endnu ikke åben til Stafetten 2020.


    Bestilling af plads til eget telt/campingvogn på mail, tryk her henrik@kanstrup.one

    Anvisning af plads til telt/campingvogn sker i tidsrummet fredag kl. 1300 – 2000 samt lørdag fra 0800 til 1030.

    I 2019 er det muligt at leje en teltcelle/-sektion på enten 3x6, 6x6 meter eller 9x6 meter: 

    Leje af 1 teltsektion (3 x 6 m.) incl. 2 borde og 4 bænke – kr. 1.200

    Leje af 1 teltsektion (6 x 6 m.) incl. 3 borde og 6 bænke – kr. 2.000

    Leje af 1 teltsektion (9 x 6 m.) incl. 3 borde og 6 bænke – kr. 2.800

    Betaling i informationsteltet lørdag umiddelbart inden stafettens start, eller endnu bedre: Gå ind under "Madbestilling" til venstre på hjemmesidens forside - her kan du både bestille og betale online.

    Sidste frist for leje af teltsektioner er søndag den 12. maj

    Henvendelse til Henrik Kanstrup, mobil 4032 8875 eller mail henrik@kanstrup.one (mailtilmelding foretrækkes).

    Det er også hos Henrik, der kan reserveres plads til eget telt eller campingvogn. 

    Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    Bålpladser kan købes til den favorable pris af kr. 400,- Når du har købt en bålplads, er brændet gratis. Gør brug af denne mulighed og skab mere hygge ved teltet og stafetgaden i de mørke timer. På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads. 

     

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Du kan se programmet her.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. Kontakt os for mere information.

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.


    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold ifølge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvor lang er banen?

    Der kan hele tiden frit vælges mellem to forskellige Stafetbaner, én på 700 meter, der går rundt om Stadion og én på 2100 meter, der også går over i Skives smukke park "Anlægget". Alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. Rundetællere aktiveres for hver runde.


    1 klik for en tur på den korte rute

    3 klik for en tur på den lange rute


    Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.


    Man kan fortsat i år også deltage på cykel/mountainbike - MTB - henholdsvis på en krævende 5,8 km lang bane samt en mere normal cykelrute på 2,7 km.


    Se også INFO om Mountainbike - MTB.

  • Mountainbike - MTB

    Vi kan som en at de første stafetter i Danmark, og nu for 3. år, tilbyde at køre penge ind på MTB (Mountainbike).

    Der er to ruter, nemlig en krævende rute i Krabbesholm Skov og en mere normal cykelrute langs åen. Ruten i skoven er 5,8 km med ca 110 højdemeter, og har som resten af stafetten start/mål ved Skive Stadion. Ruten er mest på skovens grusveje, men også enkelte singletrack er indlagt som udfordringer. Ruten kan køres af alle, men kræver en MTB grundet underlaget i skoven. For at kunne køre om aftenen/natten kræver det selvfølgeligt et sæt gode lygter for at kunne orientere sig i mørket.

    Ruten langs åen er 2,7 km, rimelig flad og kan køres af alle på en almindelig cykel, men det kræver selvfølgelig også her et sæt gode lygter for at kunne orientere sig i mørket.

    Men kan jo også lade cyklen stå når det bliver mørkt og benytte løbe-/gå-ruterne, bare én fra holdet er ude på én af ruterne, så holdstafetten holdes i gang.

    Under hele stafetten køres der efter færdselsreglerne og alle deltagere på MTB-ruterne skal under færdsel bære cykelhjelm. 

    Vi håber i år at se rigtig mange deltagere til Stafet for Livet på cykel i Skive


    3 klik på tælleren for den lange rute

    1 klik på tælleren for den lille rute

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme med ind på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her: