• Kan man købe mad og drikke?

    Der er mulighed for bestilling af mad til dagen. Dette skal gøres senest 31. august kl. 17 via stafetshoppen. Her kan forudbestilles pålægsbord.

    Der er dog også mulighed for at købe Nordsoe Food på dagen. Drikkevarer kan købes på pladsen.

    I er også meget velkommen til selv at have mad og drikkevarer med på dagen.

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet.

    For børn og unge under 18 år koster det 50 kr. at deltage på et hold.

    Du kan tilmelde dig et åbent hold, hvor alle er velkommen.

    Eller I kan selv oprette et hold med en holdkaptajn.


    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også meget velkomne på pladsen.

  • Må vi medbringe telt/pavillon?

    Du må gerne have et telt eller pavillon med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at samles ved teltet.

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem, som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten.

    Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    De lysposer, du køber på stafet dagen, skal/ kan du selv skrive på.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af den tid, stafetten og lysceremonien varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.

    Underholdning og aktiviteter vil være gratis som udgangspunkt, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb, f.eks tombola.

    Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Du kan se programmet her.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår normalt over et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt.

    Stafet For Livet, Rebild 2023 varer 12 timer, og foregår mellem klokken 10 og 22.


  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Holdet bestemmer selv, hvor stort et hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i de timer, stafetten varer.

    Den typiske størrelse hold er 10-20 personer.

    Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet og med Stafet for Livet- Rebilds arrangører.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet- Rebild og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

    Rygere er selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvor lang er banen?

    Vores stafetbane i Rebild er ca. 600 meter lang, så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med.

    Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    Kræftens Bekæmpelses arbejde er afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. 

    Man kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Man kan også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Nuværende og tidligere kræftpatienter kan deltage som Fightere til stafetten.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er det håndgribelige bevis på kampen mod kræft.

    Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne og en pårørende med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. Holdet bestemmer selv, hvor meget og hvordan de vil samle penge ind.

    Som holddeltager kan du blandt andet:

    - Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    - Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    - Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    - Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    - Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt.


    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet.

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold ifølge Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften er 17,5% på værdien af præmien udover de 750 kr./henholdsvis 200 kr.

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys


    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys


    Læs mere i manualen her:

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke.

    Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form.

    Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.

    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem de 12 timer, stafetten varer.

  • Hvordan er rutens sværhedsgrad?

    Stafetten foregår i området ved Rebild Bakker, der er mindre bakker, men man kan godt køre med en kørestol på terrænnet. vi tilstræber, at designet er, så alle kan være med.


    Sidste år var der nogen der slentrede, gik, løb, kravlede, rullede og nogen løb en maraton. Nogen udfordrede sig selv og holdkammerater på REBILD Big5. På 5 af de højeste punkter i Rebild Bakker, har vi placeret nogle poster. Henter du alle 5, svarer det til 5 runder på vores almindelige bane, og du høster hæder og ære for indsatsen. Har du lidt tålmodighed, kan du se ruten på filmen her. Når du tilmelder et hold, kan du rekvirere et kort over REBILD Big5.

    https://fb.watch/mgIN8pyuw-/

  • Hvordan fungerer auktionerne?

    Vi har fået mange flotte donationer fra vores skønne sponsorer. Nogle af disse donationer kan vindes på dagen, men tag et kig på disse auktioner, som du allerede nu, har mulighed for at byde på. Pengene går ubeskåret til Stafet For Livet, Rebild.


    https://www.odendo.dk/Stafet-For-Livet-Rebild


    Når du klikker på linket, kan du se de auktioner, som samler penge ind til Stafet For Livet, Rebild. Her kan du også byde på auktionerne. Auktionerne udløber d. 2/9 mellem kl. 19-20. Når auktionerne er afsluttet kan vinderne betale beløbet til Odendo, og derefter afhente deres gaver i informationsteltet.


    Har vinderen ikke mulighed for at afhente på dagen, kan varen efterfølgende afhentes hos en frivillig i nærområdet. Køber betaler evt. fragt.

  • Må hunde komme med?

    I må meget gerne tage jeres hund med. Vi har kun haft gode oplevelser med, at der er hunde med.


    Hundeejere ved bedst selv, om deres hund kan klare en lang dag med mange mennesker. De er i hvertfald velkomne.