Her har vi samlet de mest stillede spørgsmål om Stafet For Livet. Hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet for alle voksne. For alle under 18 år koster det 75 kr. at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.
Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.
Tilskuere er også velkomne på pladsen.
I kan checke ind i telt- og campingområdet
Alle pladser anvises af Mai Smedegaard.
Som holddeltager kan du gratis tage telt eller campingvogn med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen fra lørdag til søndag.. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.
Der er i begrænset omfang mulighed for tilslutning af strøm og kun efter aftale med Mai Smedegaard.
Toiletter og badeforhold i Ramløse Hallen.
Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.
På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.
Plan over stafetområdet
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på, at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.
Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.
Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.
Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her
Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. Kontakt os for mere information.
Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Læs mere om inspiration til at fundraise her:
Der er 2 stafetrunder:
en gå-stafetrunde på 500 meter - tæller for 1 omgang på rundetælleren
en løbe-stafetrunde på 1100 meter - tæller for 2 omgange på rundetælleren
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Du kan læse mere om at støtte her.
Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.
En smuk del af Stafet For Livet er at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.
Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.
Du kan også tænde et lys ved at købe en lyspose på selvs stafetdagen. Denne kan købes og dekoreres ved henvendelse i lysteltet. Sidste fris for køb af lysposer er kl. 22.30.
Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.
På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Læs mere i manualen her.
Stafet For livet 2024 MAD & DRIKKE
Du kan købe forplejning under stafetten, som i år består ef en aftenbuffet lørdag.
Maden bliver produceret i Ramløse skolekøkken af frivillige kokke og medhjælpere.
Råvarerne er doneret eller indkøbt til kostpris, så overskuddet på salg af mad, går ubeskåret til Stafet For Livet :-)
Madbestillingen sker via Hjemmesiden i Stafet-shoppen og kan bestilles fra den 15. maj og frem til den 10. juni 2024
Forudbestilte madbilletter kan afhentes i "Informationsteltet" på pladsen fra stafettens start lørdag den 15. juni 2024. Medbring venligst kvittering på køb.
Madbilletter kan også købes i Ramløse Hallens Cafe BRØL fra den 15. maj til og med den 10. juni 2024
Drikkevarer
Der er ingen drikkevarer inkluderet i madbilletterne. Du kan købe vand, sodavand og øl i baren på pladsen eller i hallens cafeteria.
Kaffe og kage
Der vil under stafetten kunne købes kaffe og kage i kaffe boden på pladsen til rimelige priser.
Kaffe og kager er ligeledes doneret, så overskuddet på salg går ubeskåret til Stafet For Livet :-)
Såfremt, du har spørgsmål til ovennævnte er du velkommen til at kontakte: Ruth Nielsen mail: ruthoghelmer@nielsen.mail.dk mobil:2311 7927
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Læs mere i manualen her.
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen