• Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet for alle voksne. For alle under 18 år koster det 50 kr. at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    I kan checke ind i telt- og campingområdet

    fredag den 14. juni 2019, fra kl. 16.00-20.00 og igen lørdag den 15. juni fra kl. 8.00- 12.00.


    Alle pladser anvises af Mai Smedegaard.


    Som holddeltager kan du gratis tage telt eller campingvogn med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen fra lørdag til søndag.. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.

    Der er i begrænset omfang mulighed for tilslutning af strøm og kun efter aftale med Mai Smedegaard.


    Toiletter og badeforhold i Ramløse Hallen.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

    Plan over stafetområdet



  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på, at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på et åbent hold. Kontakt os for mere information.

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvor lang er banen?

    Der er 2 stafetrunder:

    en gå-stafetrunde på 500 meter - tæller for 1 omgang på rundetælleren
    en løbe-stafetrunde på 1100 meter - tæller for 2 omgange på rundetælleren

  • Må jeg ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Du kan også tænde et lys ved at købe en lyspose på selvs stafetdagen. Denne kan købes og dekoreres ved henvendelse i lysteltet. Sidste fris for køb af lysposer er kl. 22.30.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.

  • Kan man bestille mad?

    Stafet For livet 2019 MAD & DRIKKE 


    Du kan købe fuld forplejning til hele stafetten eller til de enkelte måltider.


    Maden bliver produceret i Ramløse skolekøkken af frivillige kokke og medhjælpere.


    Råvarerne er doneret eller indkøbt til kostpris, så overskuddet på salg af mad, går ubeskåret til Stafet For Livet :-) 


    Den fulde forplejning koster kr. 150,- for voksne og kr. 75,- for børn (under 12 år) og består af: aftenbuffet, natmad om lørdagen og morgenmad om søndagen.


    Alternativ kan der købes enkeltbilletter som er følgende: Aftenbuffet kr. 90,- pr. voksne/kr. 50,- pr. barn (under 12 år) Natmad kr. 30,- Morgenmad kr. 40,-


    Madbestillingen sker via Hjemmesiden og kan bestilles fra den 1. maj og frem til den 7. juni


    Forudbestilte madbilletter kan afhentes i "Informationsteltet" på pladsen fra stafettens start lørdag den 9. juni 2019. Medbring venligst kvittering på køb.


    Madbilletter kan også købes i Ramløse Hallens Sports cafe fra den 1. maj til og med den 7. juni 2019. 


    Drikkevarer

    Der er ingen drikkevarer inkluderet i madbilletterne. Du kan købe vand, sodavand og øl i baren på pladsen eller i hallens cafeteria.


    Kaffe og kage

    Der vil under stafetten kunne købes kaffe og kage i kaffe boden på pladsen til rimelige priser.


    Såfremt, du har spørgsmål til ovennævnte er du velkommen til at kontakte: Ruth Nielsen mail: ruthoghelmer@nielsen.mail.dk mobil:2311 7927

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.