Her har vi samlet lidt praktisk information og nogle af oftest stillede spørgsmål om Stafet For Livet. Hvis du har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Brug af åben ild på Campingområdet er af sikkerhedshensyn ikke tilladt. Vi vil opfordre til at man bruger solcellelamper og lyskæder.
Det er ikke tilladt at bruge kul grill, men gas og elektrisk grill er dog tilladt.
Der er en flot medalje til alle børn der deltager i børnerunden.
En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet.
Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien. Dit lys vil brænde her på hjemmesiden i tiden op til stafetten. Du kan bestille særlige lysposer dekoreret af enerkendte kunstnere!
Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 30 minutter. Du kan læse tidspunkt for lyscermonien under program, her på hjemmesiden. Stafetten holder pause under lysceremonien.
Stafetbanen er 700 meter lang, så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med.
Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.
Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold på forsiden under 'Deltag i stafetten'.
Som Fighter er du æresgæst og deltager gratis.
Du er også mere end velkommen selvom du hverken er fighter eller deltager på et hold.
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det håndgribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig på forsiden under 'Deltag i stafetten'
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Klik på linket og læs mere.
https://www.stafetforlivet.dk/stafet/frederikssund/stoet
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Læs mere om inspiration til at fundraise her:
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
På hjemmesiden kan du som holdkaptajner gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
TELT
Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet. Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.
Bemærk, at der ikke er mulighed for at køre i bil på stafet-pladsen fra lørdag kl. 09.00 - søndag kl. 10.00, så du skal selv transportere dit telt mv. over til plænen fra P-pladsen.
I har mulighed for at opstille jeres telt fra fredag kl.17
Det er også muligt at overnatte på pladsen fra fredag - bemærk dog, at der ikke sælges mad og drikke før lørdag.
Søndag kan vi pakke sammen når stafetten er afsluttet, og vi håber, at I alle vil være med til at rydde pænt op på pladsen.
CAMPINGVOGN
Ved opstilling fredag fra kl. 17.00 (og inden lørdag kl. 09.00) og nedtagning søndag mellem kl. 11.00 - 14.00, er der adgang til pladsen med bil/campingvogn. Hvis I først ankommer lørdag, kan camping med campingvogn foregå på Gruspladsen/P-pladsen ved SIK.
Holdkaptajnerne vil blive bedt om en samlet liste, over det antal pladser deres hold skal bruge (telte/campingvogne), og vores Hold tovholder vil herefter tildele pladser. Pladsen vil blive anvist ved ankomst til stafetten.
NB. Der er begrænset mængde el til rådighed. Dette bedes respekteret
Det er ikke tilladt at køre på græsbanerne, Ved ankomst / afgang skal I køre rundt på grusstien.
Det er ikke tilladt at køre i bil på pladsen fra lørdag kl. 09.00 til søndag kl. 10.00
Og det er ikke tilladt at køre på græsbanen, så når I ankommer til pladsen og også når I skal hjem igen , skal I køre rundt på grusstien,
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.
Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.
Stafet For Livet foregår over et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i de timer, stafetten varer.
Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.
Der er kabinetoiletter på pladsen. Derudover er der omklædningsrum, bad og toiletter hos SIK, som gerne må benyttes
Det er muligt at forudbestille de måltider der ønskes til stafetten
Vi tilbyder flg.
Lørdag
Frokost (sandwich med enten laks, kylling, falaffel eller skinke/ost) kr. 40,00
Aftensmad (pasta med enten kødsauce eller vegetarsauce samt tilbehør) kr. 40,00 (barn) / kr. 65,00 (voksen) / kr. 60,00 (vegetar )
Natmad (flæskestegssandwich) kr. 35,00
Søndag
Morgenmadsbuffet kr. 39,00
På stafetten vil der kun være løssalg af sandwich (indtil der er udsolgt) og salg af drikkevarer - dette skal ikke forudbestilles - samt kaffe fra Sanne’s Kaffe tuk tuk
Forudbestil via hjemmesiden under Madbestilling (bemærk sidste frist for forudbestillinger er den 12.aug)
For tilmelding se under fanen DELTAG I STAFETTEN
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen