• Stafet For Livet 2021

    Stafet For Livet 2021

    Virtuel Stafet 21. august kl. 11 - 28. august kl. 11

    herefter forsætter vi på sportspladsen i Nødebo med en 12 timers Fysisk Stafet 28. august kl. 11 - 23.

  • Hvem kan deltage som fighter?

    Har du på et tidspunkt i dit liv haft kræft? Så ved du, hvad det vil sige at kæmpe.


    Du er Fighter hvis:

    • Du lige har fået konstateret kræft

    • Er i behandling

    • Eller hvis du tidligere har haft kræft


    Fighterrunden giver håb

    Som Fighter er du æresgæst ved stafetten.


    Stafetten indledes med en fighterrunde, hvor alle nuværende og tidligere kræftpatienter iført gule trøjer og solsikker i hånden går den første runde på banen.

    Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighter med mad og underholdning.

    (Program for 2021 er udner udarbejdelse).


    Fighterrunden giver håb og styrke til din personlige kamp, og du er med til at synliggøre det, du hidtil har overvundet.

    Ved at stå frem som Fighter hjælper du med at nedbrydetabuer om kræft. Samtidig skaber du håb for andre kræftpatienter og deres pårørende om, at kræft kan bekæmpes.

    Du kan tilmelde dig som Fighter her.


    For yderligere information kontakt Jette Krogsgaard jette@krogsgaard.biz

  • Hvad vil det sige at være Holdkaptajn?

    En holdkaptajn samler et hold, der deltager, og er bindeleddet mellem stafetten og holdet, og er ansvarlig for at inspirere og viderebringe informationer til holdet.

    I løbet af selve stafetten sørger holdkaptajnen for, at holdet hele tiden har mindst en holddeltager på banen for at vise, at man kæmper mod kræft hele døgnet. 

    Holdkaptajnen har ydermere det overordnede ansvar for at finde ud af, hvordan holdet indsamler penge til kampen mod kræft


     

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft.


  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.


    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.


  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt/papilion med sider med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde i teltet.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.



  • Hvad koster det ?

    Det koster 100 kr. for voksne og 50 kr for børn og unge under 18 år.

    Du kan tilmelde dig et hold HER


    Det er gratis at deltage som Fighter.


    Alle er velkomne på pladsen.


  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, alle er velkomne også dem med rolator.

    Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.


  • Hvor lang er banen?

    En stafetbane er mellem 500 meter lang, så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. 

    Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.

  • Må jeg tage min hund med ?

    Ja, du må gerne have din hund med, men den skal være i snor og under opsyn.

    Hvis den står i snor ved holdes telt skal snoren være så kort at den ikke er til gene for de andre deltager.

    Hunden luftes uden for pladsen, ved Upser samles hundens efterladenskaber op.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter.

    Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

    Lysposer kan købes her

  • Må vil have grill og levende lys ?

    Af brandhensyn er det ikke tilladt at have levende lys og ild, herunder grill ved teltene, men der vil være en fælles grillplads.

  • Kan man købe mad og drikkevare ?

    Ja i madteltet kan der købes mad og drikke under hele stafetten.

    Du kan købe fuld forplejning til hele stafetten eller til de enkelte måltider. Tryk her

    Madteltet har også en kiosk her kan der købes

    Drikkevarer

    Frugt

    Toast

    Pølse med brød

    Diverse guf

    Af hensyn til planlægningen opfordres alle deltagere til at købe mad i forsalg.

    Vi sælger maden til rimelige priser, og overskuddet går til Stafet For Livet.

    Da det er et familiearrangement i Kræftens Bekæmpelses regi, så henstiller vi til moderat indtagelse af alkohol.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

    Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.


  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.


    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.


    Program for 2021 er ved at blive udarbejdet men du kan følge med her