• Priser - mad og drikke - tidspunkter for udlevering

    Har du forudbestilt mad, skal du medbringe din kvittering til informationen, hvor der udleveres billetter


    Medbring service og bestik. Husk termokande til kaffe.


    Maden kan bestilles og betales forud på www.stafetforlivet.dk


    MENUÈN i 2024 vil blive offentliggjort på stafetshoppen, så snart den er klar.


     


  • Hvad koster det?

    Det koster 150,- kr. for voksne og 75,- kr. for børn at deltage i Stafet for Livet i Herning.

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Da vi i år afholder en 12-timers stafet i Herning, er der ikke mulighed for overnatning.

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. Når mørket falder på, stopper vi stafetten, og alle stafetdeltagere samles til en lysceremoni. Her får du mulighed for at tænde et levende lys i en lyspose for at støtte eller mindes en person, der kæmper mod kræft, eller som mistede livet til kræft.Lyset symboliserer håbet om, at kræft en dag kan bekæmpes - og at de, der mistede livet, ikke er glemt. Under ceremonien afholdes et minuts stilhed til ære og minde, der giver plads til eftertanke og fordybelse.

    Stafetten holder pause, mens der er lysceremoni.
    Lys kan købes i lysteltet. Man kan få køb af lysposer registreret på et bestemt hold, men det er køberens (eller holdets) eget ansvar at sige det i lysteltet, når I køber lysposen, at det skal registreres på XX-hold. Man kan købe lysposer på forhånd, eller man kan købe lysposer på Stafetten. Hvis man køber lysposer på forhånd og ønsker en tekst på posen, bliver den håndskrevet. Alle lysposer (både købt på forhånd og købt på Stafetten) stilles op rundt om løbebanen umiddelbart før lysceremonien.

  • Hvilken underholdning er der?

    Der er forskellige musikalske indslag i løbet af stafetten. Desuden er der mange aktiviteter for børn. Vi offentliggør et program for 2024 på siden, så snart det er klart.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Da vi i år afholder en 12-timers stafet, der starter kl. 10 lørdag den 31.8, skal ingen gå om natten. Stafetten slutter kl. 22 lørdag aften.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?
    Der kan være så mange deltagere på holdene, som holdene selv vedtager.
  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Man kan samle ind til sit hold på mange måder. F.eks.
    - Diverse aktiviteter/boder ved stafetten (Flødebollekast, sømbod, klipning, massage ... m.m.)
    - få nogen til at være sponsor for holdet
    - holdet kan sælge lysposer
    - få venner og bekendte til at støtte med et beløb. Kan gøres via hjemmesiden.
    - ...

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

  • Hvor lang er banen?

    Der er to banelængder. Den ene er 400 meter = løbebanen på stadion. Den anden er en længere rute, som endnu ikke er helt fastlagt.


    På app’en er der en omgangstæller. Denne omgangstæller fungerer på den måde, at hver enkelt deltager kan holde styr på sine egne omgange. Der er stadig en tæller til hvert hold i nærheden at Start/Mål. Husk at trykke omgangene ind på disse.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?
    - Du kan tilmelde dig som deltager på et hold
    - Du kan selv oprette et hold og bede venner, familie og andre om at deltage på dit hold
    - Du kan via hjemmesiden vælge at støtte et hold eller en deltager
    - Du kan købe lys enten via hjemmesiden eller på pladsen under arrangementet om lørdagen
    - Du kan blive sponsor for et hold eller for en deltager
    - ...
  • Hvem kan deltage som Fighter?

    En fighter er en person, som har kræft eller har haft kræft. Fighterne er æresgæster ved Stafet for Livet. De går den første runde, når Stafetten er skudt igang. Derefter er der et gratis arrangement for fighterne.

    En fighter kan også SAGTENS være deltager på et hold - så altså både fighter og deltager.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?
    Deltagerne ved Stafet for Livet kan løbe, gå, kravle, blive kørt i barnevogn eller lignende. Det tæller altsammen på rundetælleren.
  • Kan man få opladet mobiltelefon?

    I klubhuset er der strømstik, så medbring egen oplader. Det er på eget ansvar.

  • Må jeg have min hund med til Stafet for Livet?

    Nej, Stafet for Livet Herning foregår på Herning Atletik Stadion, hvor hunde og andre kæledyr ikke er velkomne.

  • Skyboks

    Vi tilbyder, ligesom de foregående år, SKYBOXE til udlejning. Vi arbejder i øjeblikket på flere forskellige løsninger - så har du brug for en løsning til fx en virksomhed, så ring på 21456104.


    I år koster en Skybox 650 kr. incl. et bord/bænke-sæt. Du kan leje yderligere et bord/bænke-sæt for 125 kr. Har I behov for flere skyboxe ved siden af hinanden, er det også en mulighed.


    Bestilling og betaling af Skyboxe sker på stafetshoppen her på hjemmesiden.


    Husk venligst at meddele dit holds navn ved bestillingen. Betaling foregår med dankort eller mobilpay.

    HUSK - det er først til mølle.

  • Parkering

    Stafetten har fået lov til at benytte P-pladser ved diverse skoler samt Afry.

    Respekter venligst skiltene angående parkering.

    Der er parkering og indkørsel forbudt ad vejen ned langs stadion ved tennisbaner under hele stafetten.

    Ved parkering på forbudte områder kommer der bøder.

  • Kan man betale med mobilepay?

    Ja, det kan man.

  • Hvilken bane er forbeholdt løberne?
    I år har vi besluttet, at det er de to yderste baner på centerbanen, som er forbeholdt løberne.
  • Ro på pladsen fra kl. 23.00

    Af hensyn til naboerne og til dem der sover, skal der være ro på pladsen fra kl. 23.00. I år betyder dette, at evt. nedpakning skal være afsluttet kl. 23. Pladsen er åben fra kl. 7 næste morgen, hvis ikke nedpakningen er afsluttet.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...