• Kan man købe mad og drikke?

    Aasums Kokkehold sælger igen pølser og øl/vin/vand.

    Desuden kommer foodtruck fra j&j familie, hvor man kan købe mad lørdag fra kl. 12 til kl. 20 og for den søde tand kommer Kirsten fra Kondtiogdat med sin vogn fra kl. 12-17, hvor man kan købe kaffe og kager.

    Se også Program siden.





  • Hvad koster det?

    Det er gratis at oprette et hold. Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr. Du kan tilmelde dig et hold her.


    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og i Fighterarrangementet. Hvis Fightere ønsker at deltage på et hold, skal de betale holddeltagergebyret på 150 kr.


    Tilskuere er også velkomne på pladsen. Det er gratis.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    Vi kan hjælpe jer med at leje et telt, mv.

    På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til selve stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

    Lysposer sælges for 50 kr. i løbet at hele stafetten, og man kan skrive på posen i lysposeteltet. Lysposer sælges også flere forskellige steder i Odense fra medio maj måned.

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af hele stafetten. Underholdningen vil være en blanding af musik og aktiviteter.

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Du kan se programmet her.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår i år som et 12 timers stafet fra kl. 11 til kl. 23, så i år skal man ikke gå eller løbe om natten.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på enten 'Åbent hold for alle' eller 'Åbent hold for Fightere'.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind

    Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Finde en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x antal lysposer før stafetten

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt.

    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold ifølg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvor lang er banen?

    I år har vi igen to forskellige baner. Den korte er på 400 m og den lange på 700 meter. De er begge placeret i Ansgar Anlæg

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule T-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej, slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Man kan starte og slutte, hvornår man vil, og holde alle de pauser man vil. Ambitioner er OK, men der er ingen krav. Man kan fokusere på sjov og samvær.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    Læs mere i manualen her: