Læs herunder flere informationer om Stafet For Livet Roskilde 2022. Program er under udarbejdelse.
Siden stafetten startede i Roskilde i 2014 har den varet 24 timer, og det gør den også i 2022.
Stafetten i Roskilde Bypark vil være aktiv fra lørdag kl. 12 til søndag kl. 12. Dit holdtelt skal være slået op inden kl. 12 lørdag og må først tages ned efter kl. 12 søndag.
Åbningsceremoni, lysceremoni, afslutningsceremoni, underholdning mv vil foregå i Roskilde Bypark.
Der sendes live på facebook fra åbning, lysceremoni mv.
Satelitstafetterne ses som støttestafetter til stafetten i Roskilde Bypark. Satelitterne bestemmer selv hvor lang tid de er aktive. De kan f.eks. være igang i alle 24 timer eller "nøjes" med at arrangere et løb og efterfølgende frokost om lørdagen.
Satelitterne vil få besøg af teknik holdet, som vil sende live interviews og stemningsbilleder ind til stafetten i Byparken.
Satelitterne kan selv arrangere musik eller andre aktiviteter, men det vil ikke fremgå som en del af det officielle program.
Alle kan følge med i live sendinger fra åbning, lysceremoni mv.
Vi gentager succeen med børnestafet. Børnestafetten afholdes i præcis så mange minutter som stafetten er lang i timer – altså 24 minutter. Børnestafetten afholdes kl. 15.00 uanset om du er i Roskilde Bypark eller deltager på en af satelit stafetterne rundt om i kommunen.
MAD OG DRIKKE TIL STAFET FOR LIVET
Roskilde Bypark:
Sandwich, kaffe, kage, drikkevarer m.v. kan købes i caféen på pladsen.
Vi stiller gasgrille til rådighed om aftenen, så holdene kan medbringe til aftensmad.
Satelitterne:
Spørg din holdkaptajn hvad der er muligt, der hvor du deltager.
Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.
Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.
Tilskuere er også velkomne på pladsen.
Gældende for Roskilde Bypark:
Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.
Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.
På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.
Gældende for satelitterne:
Spørg din holdkaptajn hvad der er gældende for det sted du deltager.
En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet.
Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.
Lysceremonien foregår i Roskilde Bypark, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.
Satelitterne:
Alle solgte lysposer bliver dupleret, så de deltager både i den store lysceremoni i Byparken, samt kan lyse op der hvor du deltager.
Vi tager med stor tak imod store som små donationer og sponsorater.
Til gengæld for et sponsorat reklamerer vi med jeres logo på vores hjemmeside og på storskærm under selve stafetten. Størrelse på logo afhænger af sponsoratets størrelse. Store sponsorer bliver derfor eksponeret mere end små sponsorer.
Mere end hver 3. dansker, der rammes af kræft, er i den erhvervsaktive alder. Som sponsor gør I en forskel og er med til at støtte kampen for et bedre liv med kræft.
Vi har forberedt 3 sponsorpakker, så du kan se, hvad du som sponsor får til gengæld.
Roskilde Bypark:
Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.
Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Du kan se programmet her.
Satelitterne:
Spørg din holdkaptajn hvad der foregår der hvor du deltager.
Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetten også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.
Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.
Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.
Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her
Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.
Roskilde Bypark:
Her i Roskilde har vi en to-delt bane.
Den ene er banen rundt om selve fodboldbanen, altså rundt om selve stafetpladsen. Den er ca 350 meter lang.
Der er er også mulighed for at løbe en tur rundt i Byparken; herved kommer man op på en kilometer for en runde.
Så alle, uanset alder og helbred, har mulighed for at være med.
Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.
Satelitterne:
Spørg din holdkaptajn hvilke ruter der er planlagt, der hvor du deltager.
Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme ind på stafetpladsen. Vi henviser rygere til at ryge i Byparken.
For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.
Vi har forberedt 3 mulige sponsorpakker. Se her, hvad I får for pengene for et sponsorat på henholdsvis 5000 kr., 10.000 kr. og 20.000 kr.
Du kan læse mere om at støtte her.
Rundedonation fungerer på den måde at holdet indgår en aftale med en virksomhed om at virksomheden betaler et bestemt beløb pr. runde, holdet tilbagelægger.
Der underskrives en aftale som afleveres til Stafettens kasserer i Infoteltet. Efter Stafetten sendes en opkrævning til virksomheden på et beløb svarende til det antal runder holdet har gået/løbet.
Rundedonationer kan godt begrænses til kun at gælde op til et bestemt antal runder.
Aftalen kan også indgås med privatpersoner som betaler.
Aftralen kan også indgås med en enkelt deltager i stedet for et helt hold.
Benyt blanketten her
Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.
Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.
Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.
Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.
Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:
Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Bemærk:
Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.
Læs mere om inspiration til at fundraise her:
På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Læs mere i manualen her:
På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:
- tilmelde flere deltagere til dit hold
- invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
- indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
- opfordre folk til at tænde lys
- og meget mere...
Læs mere i manualen her:
Vi kunne desværre ikke åbne siden lige nu, prøv venligst igen