• Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

    Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på vores Åbne hold med Henning Brun Larsen som holdkaptajn. Kontakt os for mere information.

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold?

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her.

  • Kan man købe mad og drikke?

    Vi serverer igen i år en række gode tilbud fra vores madtelt, herunder en lækker aftenmenu


    LØRDAG AFTEN KL 20:00 – 21:00

    AFTENMENU:

    Mørbrad gryde med lækre rodfrugter

    hertil krydret kartoffelmos med frisk persille

    grøn salat med kerner og soltørret tranebær

    Rabarbertrifli


    Pris: kr. 90,- 


    BØRNEMENU:

    3 drumsticks (kyllingelår)

    pastasalat med friske urter og pesto

    gulerodsstave

    chokoladekage


    Pris: kr. 55,- 


    SØNDAG MORGEN KL 7:00 – 9:00 

    MORGENMAD:

    Kaffe/te, juice, brød, smør, pålæg, marmelade og frugt

    Pris: kr. 


    DAGSMENU: Aftensmad og morgenmad

    Pris: kr.  


    Maden kan bestilles via vores hjemmeside under fanen madbestilling eller anvend dette link madbestilling, når vi har pris og menu klar.

     


     

     


     

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage en pavillion/telt med, så du og dine holdkammerater kan gå i læ for vind og vejr. Hvert hold råder over en plads på ca. 5 x 5 m2. Pladserne er langs ruten og vi anbefaler en åbning mod ruten, så man kan opmuntre sine holddeltagere, når de er ude at gå/løbe. I kan ankomme fredag kl. 15.00 eller om formiddagen lørdan, hvor I kan slå jeres pavillion op og indrette jeres område. Når I ankommer til pladsen, så find en frivillig, der hjælper jer med at anvise pladsen. Nedtagning og oprydning skal foregå straks efter afslutningen om søndagen kl. 09.00.Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet. Der må ikke køres biler ind over græsplænen, parkeres biler på græsset langs grusstien eller stilles campingvogne.

    Er der spørgsmål vedr. lejren er I velkomne til at kontakte logistikgruppen v/  Lone Kraskow

    Mobil: 2173 1298

    lonekraskow@live.dk


  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

     

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Du kan se programmet her.

  • Hvor lang er banen?

    I Hørsholm har vi valgt, at have 2 baner. en kort bane på 800 meter og en lang bane på 1700 meter. Dit hold kan vælge at benytte begge baner, så skal vi blot vide det, så vi kan reservere to rundetællere til dit hold. 

    De forholdsvis korte baner betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.