• Ordensregler

    Ordensregler for Stafet For Livet Greve



  • Virksomheders salg af varer (med fortjeneste)

    Virksomheders salg af varer (med fortjeneste) 


    Kræftens Bekæmpelse har i sin Sponsorhåndbog fastsat retningslinjer for virksomhedernes salg af varer i forbindelse med stafetten.


    Det fremgår bl.a., at ”Det er op til den enkelte stafet, om der er virksomheder, som må tjene penge på salg ved stafetten”.


    Det nævnes videre, at de lokale forhold er forskellige fra stafet til stafet. Det er også afgørende, at stafetten ikke bliver en markedsplads, der er fyldt med stande med irrelevante ting.


    Styregruppen for Stafet For Livet i Greve har på denne baggrund fastsat følgende lokale retningslinjer for 2023:


    1.     Styregruppens tilladelse skal indhentes, såfremt en virksomhed ønsker at få mulighed for at sælge varer med fortjeneste. Der fastsættes specifikke betingelser herfor. Indtil videre har det været Styregruppens praksis kun at give en sådan tilladelse, såfremt virksomheden betragtes som underleverandør og supplerende i forhold til sortimentet i Madteltet. Firmaet skal have et CVR nr. og aflevere 25% af overskuddet til Kræftens Bekæmpelse.   


    2.     I alle andre tilfælde bliver virksomheden henvist til at oprette et hold. Virksomheden kan på samme måde som andre hold etablere en stand/telt, hvorfra der kan reklameres (på en etisk forsvarlig måde) for virksomhedens produkter.

    Kontantbetalingen for udleveringen af virksomhedens egne produkter eller andre produkter lægges i de autoriserede indsamlingsbøtter og går dermed ubeskåret til arbejdet i Kræftens Bekæmpelse.

    Betaling via MobilePay aftales på forhånd med stafettens kasserer.


    3.     For alle hold gælder, at kontantbetalingerne for varer/tjenesteydelser ubeskåret indsamles i de udleverede bøtter. MobilePay kan også anvendes i disse tilfælde, jf. ovenfor.


    Med venlig hilsen

    Styregruppen for Stafet For Livet, Greve Solrød


  • Kan man købe mad og drikke?


    I vores cafeområde sælges både mad og drikke. Der vil være hængt menukort med priser op.

    Vi modtager også betaling med MobilePay 259415


    Da Stafetten i 2023 slutter lørdag kl 23.00 kan der ikke bestilles morgenbrød til søndag morgen.

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Lysceremoni sang

    Sang til lysceremonien 2023

  • Hvad betyder det at købe lys (herunder særlig info til hold om indbetaling her på siden for udleverede lysposer)?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.


    Sidste frist for at få de lys, du tænder her på siden, med i lysceremonien er lørdag den 19. august kl. 10.00. Lys, der tændes her senere, når desværre ikke at blive stillet op.

    Lysceremonien finder sted lørdag den 19. august kl. 21.30.


    Sådan indbetaler holdene for lysposer her på siden:


    Log ind i det gule felt

    I Din Stafet (gule felt) vælger du Indbetal donationer og lys.

    Vælg: Indbetal for salg af lysposer.

    Vælg om du vil støtte holdet generelt eller en person på holdet (uanset hvad du vælger, vil indbetalingen blive registreret på dit hold).

    Skriv antal poser og samlet beløb, og husk at sætte "hak" i bemærkningen om, at du selv har poserne.

    Herefter får du mulighed for at skrive den tekst, der står på de solgte poser. Denne tekst vil blive vist i holdets oversigt.

    Hvis du ikke har tekst på poserne, klikker du på videre og kommer herefter til betalingsmodulet.

    Når du har indbetalt, vil du kunne se antal tændte lys under dit eget hold, ligesom det vil tælle med i det totale antal tændte lys på forsiden.


    Hvis du/I gerne vil sælge poser til familie/venner, der ikke bor i nærheden, kan de tænde lys fra stafettens forside, og tilegne lyset dit hold/eller holddeltager. Disse lys vil også blive vist på holdets side og i den samlede oversigt. Du skal så ikke aflevere en pose – lysgruppen vil sørge for at skrive tekst på en dekoreret pose.


    Bliver du i tvivl, så skriv eller ring: Pia Thorbjørn Henriksen, tlf. 41 60 40 87, mail: pthorbjorn66@gmail.com.



  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af stafetten. Underholdningen er en blanding af musik og aktiviteter.

    Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

     

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

  • Hvor lange er banerne?

    Gåruten er 500 m .

    Løberuten er 950 m.


    Ingen af ruterne krydser befærdede veje.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Nej!!

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej, overhovedet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rollator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte med en donation, med et sponsorat eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft”, kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen, iført gule t-shirts, og er på den måde det hångribelige bevis på, at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte

    Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet

    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

    Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.

    Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.


  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Her kan du fortælle os om dit hold/din camp/dine ønsker – og melde dig til opgaver

    Her kan du dowloade oplysningsskemaet til logistik.

  • Parkering

    Vi henviser til parkeringspladserne ved Greve Idrætscenter og daginstitutionen Skattekisten, Jerismosevej 95.