• Kan man købe mad og drikke?

    Der vil være mulighed for at købe mad og drikke til stafetten. Vi sælger maden til rimelige priser, og overskuddet går til Stafet For Livet. Øl og spiritus sælges kun samtidig med køb af mad.

    Man må også gerne selv medbringe mad- og drikkevarer.

    Vi anbefaler, at man bestiller og køber sin mad i forvejen her på hjemmesiden under "Madbestilling". Sidste frist for bestilling af mad på nettet er onsdag d. 22. august 2018.

     Du kan også købe grillstegte pølser med brød, is, popcorn og flødeboller.

  • Hvad koster det?

    Det koster 100 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 50 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

    Tilskuere er også velkomne på pladsen.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Du og dit hold skal selv medbringe et telt/pavillon, hvor I kan opholde jer under stafetten. Overnatning i eget telt eller campingvogn er også muligt.

    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

    På holdkaptajnmøderne forud for stafetten vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

    Næste holdkaptajnsmøde afholdes tirsdag d.21. august 2018 kl. 19.00 - 21.00 på Efterskolen Lindenborg.


  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for personer, der kæmper mod kræft eller personer, som har tabt kampen.

    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller du kan købe en lyspose på selve dagen. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se tidspunktet for lysceremonien i programmet

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og forskellige aktiviteter for børn og voksne.

    Du kan se programmet her.

  • Fighter Program

    Lørdag d. 25. august:

    Kl. 10.30 - 11.30 Ankomst til Borrevejle

    Kl. 11.45 Solsikker udleveres. Fællesfoto (Fighterteltet)

    Kl. 12.00 Velkomst og åbningstale (Store Scene)

    Kl. 12.15 Fællessang

    Kl. 12.30 Stafetstart. Fighterne går forrest den første runde

    Kl. 12.45 Sæbebobler sendes afsted. Holdene går i gang.

    Kl. 13.00 - 14.30 Frokost (Fighterteltet)

    Kl. 13.30 Borgerkoret underholder, fællessang og tale v/Connie Jahn (Fighterteltet)

    Kl. 20.30 Lysceremoni (Store Scene)


    Søndag d. 26. august:

    Kl. 10.00 Morgenmad (Fighterteltet)

    Kl. 11.30 Afslutningsceremoni og fællessang (Store Scene)


    På gensyn til næste år!



  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst én deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

    Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

  • Hvor lang er banen?

    Der er to stafetbaner på henholdsvis 350 meter og 1050 meter, så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. I bestemmer selv, om I vil gå eller løbe.

  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig velkomne, men man må ikke ryge på selve stafetpladsen.

  • Hvordan kan jeg støtte stafetten?

    For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

    Du kan læse mere om at støtte her.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

    Fighterne går den første runde på banen iført gule T-shirts og med solsikker i hånden og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem de 24 timer, stafetten varer.

  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

    • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
    • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
    • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
    • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
    • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

     

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

    Bemærk:

    • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
    • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
    • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
    • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
    • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

     

    Læs mere om inspiration til at fundraise her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her:

  • Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold
    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling
    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling
    - opfordre folk til at tænde lys
    - og meget mere...

    Læs mere i manualen her: