• Hvilke muligheder har jeg som holdkaptajn på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holdkaptajngøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling 

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling 

    - opfordre folk til at tænde lys 

    - og meget mere...

  • Hvilken underholdning er der?

    Der vil være underholdning i løbet af tidsrummet, stafetten varer. Programmet er en blanding af musik og aktiviteter.


    Følg med på www.stafetforlivet.dk under Program, på facebook eller via app'en.

  • Kan man købe mad og drikke?

    Der kan ikke bestilles mad og drikkevarer gennem Stafet For Livets hjemmeside.


    Til gengæld er der flere muligheder for at købe mad på pladsen i år. Se hvilke på Stafettens Facebookside.


  • Hvad koster det?

    Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr. at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

    Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

     

  • Kan jeg overnatte på pladsen?

    Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet. Desuden er der mulighed for at sætte en campingvogn op. 


    Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan f.eks. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer.



  • Hvad betyder det at købe lys?

    En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 


    Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten i Lysteltet. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.


    Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. 


    Til lysceremonien mindes vi i fællesskab de personer, som vi mistede til kræft, og vi viser vores støtte til dem, der er midt i stormen. 

  • Hvor mange deltagere er der på et hold?

    Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet. Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn på stafettens hjemmeside under punktet Deltag i stafetten. 


    Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Det kan du læse mere om på hjemmesiden under menupunktet Støt.

  • Hvor lang er banen?

    Banen er 525 meter


    Holdtelte placeres så vidt muligt langs hele banen

  • Skal vi også gå på banen om natten?

    Stafetten varer 24 timer for at symbolisere, at det er hårdt arbejde døgnet rundt at leve med kræft.


    Derfor bør stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Det er dog ikke en betingelse for at deltage, at der er nogen om natten, da det ikke er alle, der har mulighed for det.


    Mange holddeltagere beskriver, hvor stemningsfyldt og indtryksfyldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op. Så vi anbefaler det, hvis du har muligheden.


  • Må man ryge til Stafet For Livet?

    Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig meget velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

  • Hvem kan deltage som Fighter?

    Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.


    Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig på hjemmesiden under menupunktet Deltag i stafetten.

  • Skal jeg løbe for at deltage på et hold?

    Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.



  • Hvordan kan jeg samle ind til mit hold

    Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. På hjemmesiden kan du læse mere under menupunktet Støt.


    Som holddeltager kan du blandt andet:

    Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.

    Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten.

    Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind.

    Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

    Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. 


    Bemærk: Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte. Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet.


    Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten. Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed. Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle varepræmier på over 750 kr. og af alle kontante præmier, herunder gavekort på en værdi over 200 kr. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

  • Hvilke muligheder har jeg som holddeltager på hjemmesiden?

    På hjemmesiden kan du som holddeltager gøre følgende, når du er logget ind:

    - tilmelde flere deltagere til dit hold

    - invitere folk til at støtte dit hold og din egen indsamling

    - indbetale donationer til holdet og din egen indsamling

    - opfordre folk til at tænde lys

    - og meget mere...